Pudasjärven ammattiosaston 35-vuotisjuhlapäivä

Superin ammattiosasto 211 juhli ja palkitsi

Suomen Lähi- ja Perushoitajaliiton Superin Pudasjärven ammattiosasto piti sääntömääräisen kevätkokouksen ja 35-vuotispäiväjuhlan Palvelukeskuksessa keskiviikkona 26.3.2014. Paikalla oli 16 aktiivijäsentä ja kokousasioiden käsitteyn jälkeen siirryttiin 35-vuotismuistamisiin ja juhlakahveihin. Puheenjohtaja Anja Nyström kertasi lyhyesti mennyttä todeten, että ammattiliitto Super on alunperin perustettu vuonna 1948. Siitä on jäsenmäärältään kasvanut noin 86.000 ammattilaisen liitto. Tavoitteena on jäsenmäärän kasvattaminen parissa vuodessa yli 100.000.

Pudasjärven osasto on perustettu 1979. Perustamistilaisuudessa oli paikalla 19 henkilöä, joista kolme palkittiin juhlassa: Anna-Mari Lammela, Eija Pohjavesi ja Ritva Räisänen. Jäsenmäärä on perustamisen jälkeen kasvanut kymmenkertaiseksi, joten tänään jäseniä on noin 200.

Pudasjärven Superin ammattiosasto 211:n tärkeimpiä toimintamuotoja ovat jäsenistön etujen valvonta, koulutus ja virkistystapahtumat. Nykyisin vaatimustaso hoitoalalla nousee jatkuvasti, joten kouluttautua pitääkin koko ajan ja siihen pitää olla halua. Liitto kouluttaa sekä edunvalvontaan että järjestötoimintaan ja tarjoaa myös ammatillista koulutusta.

Juhlassa palkittiin hopeisella ansiomerkillä eri tavoin aktiivisesta toiminnasta järjestössä seuraavat henkilöt: Ulla-Maija Holappa, Kaarina Nevanperä ja Pirjo Valikainen. Eläkkeelle siirtynyttä Liisa Huitsia muistettiin tilaisuudessa myös. Todettakoon, että Pudasjärvellä on merkittävä osuus Superin toiminnassa myös alueellisesti, sillä Pudasjärven Superin hallituksen jäsen Ritva Kujansuu on myös Oulunkaaren pääluottamusmies.

Juhlaa edeltäneen kevätkokouksen päätöksistä Anja Nyström valaisi, että osallistutaan mm. hyvän suosion saaneella osastolla Hyvän Olon messuille toukokuussa 2014, jossa verensokerin mittausta, arpojen myyntiä ja lapsille ongintaa. Ammattiyhdistyksen hallituksen toive on, että niin uudet kuin vanhatkin jäsenet osallistuisivat yhteiseen toimintaan.

Katso kuvia juhlasta kuvagalleriasta !